Meditatie om pijn te verlichten

Pijn is niet fijn. Maar het heeft wel een functie: namelijk om je aandacht te trekken naar een specifieke plek in je lichaam waar iets niet goed zit. Je kunt natuurlijk een paracetamol slikken, maar je kunt ook een meditatie proberen die je helpt om pijn te verlichten. In deze meditatie stuur je liefdevolle energie vanuit de Bron naar de pijnplek, waardoor de energie die daar vast zit weer kan gaan stromen. Zelf heb ik deze meditatie regelmatig gedaan om mij te helpen bij pijnen zoals buikpijn, rugpijn en hoofdpijn.

Meditatie om pijn te verlichten

Voordat je begint aan de meditatie is het raadzaam om 1 of 2 glazen water te drinken. Het water helpt je lichaam met het afvoeren van de afvalstoffen die vrijkomen zodra je begint aan de meditatie. Ga zitten of liggen en maak het jezelf zo comfortabel mogelijk. Je kunt eventueel een kaars of wierook aansteken. Zet rustgevende muziek op, zoals meditatiemuziek of natuurgeluiden.

Meditatie om pijn te verlichten

  1. Adem drie keer via je neus diep in tot aan de onderkant van je buik en houd je adem 3 seconden vast en blaas daarna je adem uit via je mond. Als het je niet lukt om diep in te ademen door pijn ga dan zo ver als dat je aan kunt.
  2. Richt je tot je Hogere Zelf en vraag hem jou een energiebol te sturen die jou gaat helpen om je pijn weg te laten stromen. Deze lichtbol komt vanuit de Bron naar je toe totdat deze stopt voor je gezicht. Visualiseer dat de lichtbol naar je toe komt. Bekijk de lichtbol en merk op welke kleur deze heeft. Voel de liefde die van de lichtbol afstraalt. Voel je warmte of koude?
  3. Nu ga je weer diep in- en uitademen. Bij elke inademing (via je neus) adem je het licht vanuit de bol in je longen, waar het via je bloed vanzelf terechtkomt bij je pijnplek. Hier hoef je niks voor te doen, want het gebeurt automatisch. Bij elke uitademing visualiseer je dat er een stukje van je pijn loskomt en uit je mond stroomt richting de bol. In de bol wordt deze energie geabsorbeerd en getransformeerd in licht.
  4. Herhaal dit proces totdat je de pijn niet meer voelt of totdat je voelt dat het genoeg is. Visualiseer dat de lichtbol terug gaat naar de Bron. Je kunt dan je Hogere Zelf bedanken voor de hulp. Je kunt eventueel nog een aardingsoefening doen.

Deze meditatie is niet alleen geschikt voor fysieke pijn. Het werkt namelijk ook bij emotionele pijn en stressgevoelens.

Volg je FreeSpirit4You al op Facebook, Twitter of Bloglovin?

4 reacties


  1. Meditatie lijkt me een perfecte manier om even stil te staan bij de ‘pijne’ plekken zowel fysiek als psychologisch. Zelf doe ik het veel te weinig, maar ik zou er graag meer tijd voor willen maken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *